Si Italia: Ny platform skal lære danskerne om det ægte, autentiske Italien

Danskerne har i de senere år i den grad taget Italien til sig: Landets popularitet som feriemål, de italienske produkters fremmarch i detailhandelen, stor interesse for det italienske køkken, oplevelsen af stemningen hos de ægte, italienske restauranter og cafeer er noget, der i dagens Danmark er stor efterspørgsel efter blandt danskerne.

Formålet med Si Italia er bredt at vise den danske befolkning mangfoldigheden i vel at mærke det ægte og autentiske Italien. Dette skal ske gennem et magasin, events, workshops, foredrag, bogudgivelser og andre relevante aktiviteter, som sætter fokus på landet som gourmet-land, ferie- og rejsemål, de kulturelle værdier og meget mere.

Folkene bag Si Italia kalder sig ”The Italian Group” og har alle en stor forkærlighed for Italien. Alle har direkte eller indirekte en tilknytning til Italien og derfor et godt udgangspunkt for at profilere de Italienske dyder i Danmark. Og den røde tråd i alle aktiviteterne vil udtrykke Italiens særpræg i et såvel klassisk som moderne og tidssvarende design.

The Italian Group består af:

Barbara Lütken

Ejer af Mcb2.dk – Art Director og koncept/brand-udvikler. Har udviklet brands for store, internationale virksomheder og i Danmark været ”bagkvinden” bag Italia Ja-tak’s magasin og mange aktiviteter.

Susanne Louw

Ejer af Kommunikate.dk – erfaren trend- og artikelskribent samt strategisk rådgiver indenfor PR-området og marketing. Tidligere direktør i reklamebranchen.

Niklas Roar

Selvstændig journalist og en af landets mest erfarne netjournalister og ekspert inden for tekst, webfilm og AFP-løsninger. Underviser også i Mobile Journalism.

Lars Mortensen

Ejer og opdragsgiver af ”Det Italienske Danmarkskort” bl.a. på Facebook – ”siden for dem, som ikke kan leve uden Italien…”

Peter Hartig

Italiensk vinekspert samt partner og medejer af ItalienskVinguide.dk. Har i en årrække tidligere importeret italiensk vin men skriver i dag om støvlelandets vine på vinguidens portal samt på blogs og sociale medier.

Ib Larsen

Direktør Italien Information Service, Presidente Società Dante Alighieri.
Rejsearrangør, rejseleder, tolk, oversætter, underviser i italiensk sprog og italiensk mad. Arrangør af messen “Little Italy”.

For yderligere information kontakt

Barbara Lutken på mobil +45 2670 4147 mail | bml@si-italia.dk
Susanne Louw på mobil +45 3150 9031 | sl@si-italia.dk

Find os på Facebook: Si Italia